Prosinec 2013

Hugo J. Čtvrtinožka

31. prosince 2013 v 22:23 | Astrid (HOS)
Jméno: Hugo Johanes Čtvrtinožka
Věk: 16
Bydliště: Hobitín
Popis: Hugo je hobit středního vzrůstu k poměru k ostatním členům rasy. Již na první pohled je zřejmé, že tento chlapec má nemalou oblibu v konzumaci všemožných /i všenemožných/ pokrmů. Své buclaté bříško, které kupodivu ještě nedosahuje parametry hobezity, skrývá pod volnou černou košilí. Na ní se blyští čtyři mramorované knoflíčky v barvách měsíčního svitu.
Dále je typický svými béžovými kalhotami, které se dle slov jeho babičky od pohledu jeví jak kdyby před úsvitem času vzešli s kraví vřavy. Tento dojem především utužuje enormně zvýšená muchlárnost a trhavost této části jeho oděvu. A zajisté za zmínku stojí jeho trojhraně sýrový obličej. Takto nazvaný pochopitelně ne jen pro jeho světle bledé zbarvení pleti, ale také především pro tři nejvýraznější vrcholy jeho mladého obličeje /prvoucho, druhoucho a bradu/.

//jestli màš fotku tak ji pošli do komentářů.//

Dotazník (pomůcka k Tvorbě postavy)

12. prosince 2013 v 22:39 | Astrid (HOS)
Nesu ten slíbený dotazník:

1.) Její/jeho oblíbené jídlo?
2.) Její/jeho nejméně oblíbené jídlo?
3.) Oblíbené květiny?
4.) Neoblíbené květiny?
5.) Rasa
6.) Motivace (aneb proč dělá to co dělá?)
7.) Oblíbená barva?
8.) Jak se obléká?
9.) Jaké barvy nemá rád/a?
10.) Jak se zachová při hádce?
11.) Za co se stydí?
12.) Jeho/Její slabosti?
13.) Životní motto?
14.) Oblíbená sladkost?
15.) Neoblíbená sladkost?
16.) Spí dobře?
17.) Jakou knihu by si Vaše postava vzala do nemocnice?
18.) Kde by trávila dovolenou? (Kdyby si mohla vybrat)
19.) Jaké má strachy, nebo fóbie a proč?
20.) Oblíbené roční období?
21.) Nejméně oblíbené roční období?
22.) Co dělá ve volném čase?
23.) Co dělá když je smutná/ý?
24.) Co dělá když je nervózní?
25.) Na co je citlivý/á? (Myslí se třeba, hluk nebo na nepořádek.)
26.) Jeho/Její tajemství?


Tak a jeko perličku na závěr pár doplňkových...

27.) Co má právě teď v kapse?
28.) Pije? Co pije?
29.) Kouří?
30.) Kdyby ji postihla těžká nevyléčitelná nemoc, spáchala by sebevraždu?
31.) Je spíš sova nebo ranní ptáče?
Tak to by jsme měli, klidně mi napište do komentářů jak to dopadlo. (Zábava na celé odpoledne zaručena).

Info o profilech

12. prosince 2013 v 11:25 | Astrid (HOS)
K profilům Vám nepíšu nic krom vzhledu, roku narození a bydlišti proto aby jste měli podměty k hraní, nemáte tam psanou ani rasu, když tak si to stejně jako povahu a historii zjistěte ve hře!

A další věc, jelikož moc hráčů zrovna nemáme tak se na fóru teď bude hrát jen v kraji a to respektive U Skákavého poníka a v Hůrce, aby bylo s kým taky hrát, teprve až nás bude víc se roztrousíte po světě.

S pozdravem,
Adminka

Pravidla

12. prosince 2013 v 11:08 | Astrid (HOS)
Co je to RPG?

Pochopit princip hraní rpg není vůbec nic těžkého. RPG je zkratka z anglického značení 'role-playing game'. Spočívá v tom, že si vytvoříte vlastní virtuální postavu a vdechnete jí život. Je to, jako když si malé děti hrají s panenkami a vojáčky. Vytvoříte si postavu podle svého gusta a za tu pak hrajete, tvoříte její osud.

Základní pravidla RPG
VYPRAVĚČ
Vypravěč je jakýsi deux es machina, neboli neviditelná hybná síla. Hýbe s dějem, určuje našim postavám osudy, seznamuje nás s okolím nebo právě probíhajícím dějem. Na vypravěče se nereaguje, vypravěče prostě musíte přijmout, i kdyby vám právě házel klacky pod nohy.
Vypravěč: Jeffrymu zazáří dlaň a kouzlo se mu povede, kdežto Bips takový úspěch nemá. Jemu se kouzlo nepodaří.
ČASTÉ CHYBY
Metagaming, neboli ovlivňování cizí postavy. Hrajte pouze za svou postavu, neurčujte ostatním, co mají dělat. Musíte jim nechat šanci zareagovat. Takže rozhodně neplatí, že když napíšete, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ten dotyčný skutečně zakopne. Může si vaší léčky také včas všimnout. To záleží na něm, nikoliv na vás.
Mary/Gary Sue neboli dokonalá postava. Tu rovnou zamítáme. Nikdo neumí všechno, nikdo není bůh! Každý má nějaké klady a nějaké zápory a nikdo není středem vesmíru.

Křišťálová stěna je pomyslná překážka mezi rpg světem a tím reálným. V praxi to znamená, že by vaše postava neměla být ovlivňována vašimi náladami a neměl by se do jejího života proplétat ten váš, reálný. Taktéž platí to, že vy jako hráči, sice vidíte, co se děje v ostatních knihách a víte všechno možné, ale vaše postava ne. Zná jenom to, co sama zažila!
Jak hrát?
To co postava dělá píšeme ve třetí osobě času přítomného, píšeme jen to co je vidět, pište bez nějakých znamének nebo uvozovek:
Př. Vejde do hostince a tiše přejde skrz houf lidí až k baru kde se posadí a vyčká než si jí barman všimne.
To co postava říká píšeme tučně v "uvozovkách".

To co si Vaše postava myslí pište kurzívou.

NonRPG sdělení na chat nepatří, ale když už je to nevyhnutelné píšeme ho za dvě // stejně jako v případě že chceme něco opravit.

My pro naši hru (jelikož někdo jen těžko umí elfsky) budeme mít i speciální označení pro elfštinu, ta se bude psát //: za tohle text :// a to bude znamenat elfštinu takže tomu bude rozumět jen ten kdo umí elfsky (takže efové a někteří lidé).

Calibrien (Ringëril)

12. prosince 2013 v 10:27 | Astrid (HOS)
Jméno: Calibrien (čteno: Kalybryen), elfsky: Ringëril
Narození: 11.6. 2772
Bydliště: Roklinka, Annúmis
Popis:
Její obličej je srdcovitého tvaru, zužijící se ke špičatější bradě. Dlouhé černé vlasy až k pasu jí většinou volně padají přes záda v jemných vlnách. Její oči mají zvláštní barvy pravé je kovově šedé jako zatažená zimní obloha a pravé je matně, pastelově zelené, takovou jedovatou brčálovou zelenou smíchanou s trochou té šedé , neprádajíc zvláštní lesk a hloubku, někdy vypadají jako mrtvé. Alabastrová kůže jako z papíru podrthuje ostřejší rysy i když jak se to vezme, záleží na konkrétním úhlu pohledu. Na svůj věk je vysoká (asi 165-170 cm) a na člověka také velmi krásná, dost možná není "jen" člověk. Dlouhý krk zdobí stříbrný řetízek s přívěškem jakési skleněné lahvičky se zelenkavou tekutinou, tvaru krystalu by člověk na první pohled nerozeznal že to není šperk.

Nosívá černý plášť s rozložitou kapucou, díky které jí často není k poznání. Pod ním mívá různé šaty většinou tmavých barev. Velmi často ji tak spatříte v dlouhých tmavě modrých šatech řasenýcha až na zem s rukávy k loktům, nejsou nijak zdobené, zavinovací s rozparkem od kolene, na nohou nosívá ale jen nějaké lehké sandály. Celkově je její styl oblékání jednoduchý, když už si však sundá kapuci z hlavy možná si leckdo povšimne často přitomného malého leknínu ve vlasech.

Aliance RPG her

11. prosince 2013 v 21:34 | Astrid (HOS)
Úsměvavý nadpis a úsměvavý obsah. Aneb není tu ani noha a já už se zbláznila, a to konktérně do sbírání ikonek, nevím jestli něco takového na internetu je, ale chci nasbírat od každého tématu RPG jednu hru a tu přidat do aliance která bude mít navzájem jednu ikonku, no a k čemu to je dobré, no krom ukojení mé sběratelské vášně mě napadlo že by si jednotlivé hry mohly pomáhat a to i trochu jinak než jen běžná SB, jde tu hlavně o hráče a jejich nalákání do pasti (aneb musíme mít dost pestrobarevné květy!) RPG her, aliance by měla mít efekt něčeho co dopomáhá těm co začínají aby své hry neopouštěli a nějaké té pomoci v začátcích. Bereme jen hry na Blogu. Aliance nese název Calicem, odkaz vede na tuhle stránku kde bude také seznam Všech RPG v Alianci. Takže pakliže máte originální RPG a nebo tak Vaše téma ještě není tak se neváhejte zapsat!

Také to má tu výhodu že nebudete muset mít blog celý ověšený ikonkami, ale bude jen jedna s odkazem na tuhle stránku kde bude seznam všech blogů aliance.

Ikonka aliance:

Jaké hry už máme?
Percy Jackson

Reálie

11. prosince 2013 v 20:00 | (HOS)
Všechny možné aspekty reálií už jsem probrala v jiných článcích, ale stejně sem vám dám úvodník:

Po středozemi se plíží chapadla zla, temný hvozd plný skřetů,
to jest terč jejich sletu.
A Saruman moudrý,
k Železnému pasu míří,
jako kat na pranýři.
Po Střeodzemi zvláštní lidé se plíží,
a k Železnému pasu míří.
No dost už bylo básní, taď co tím chtěl básník říci, jak už jsem řekla hra se odehrává před hobitem.

Moudří Valar sesílají nám do blížící se bitvy své špehy, své čaroděje, jež nám budou ku pomoci a teď se plíží močály i hvozdy po celém Kraji. Je rok 2789 třetího věku a já jsem si dovolila posunout datumy narození postav z knih o dvěstě let (doufám že se nezlobíte) jde tu o to že by se jinak příběh prolínal (no stejně k tomu dospějeme), ale zatím ho chci mít originální, ale tak bez Gandalfa, Aragorna, Froda a Bilba by to byla docela nuda, takže to jen posuňme. Přibližně v této době se Saruman nastěhoval do Železného pasu a poslední skřetí kolonie se stahovali do Temného hvozdu, kde duch Sarumana čeká až Bilbo zhruba za dvě stovky let najde prsten který má teď Glum, uprostřed Mlžných hor. Divní lidé se potulují po středozemi a lidé jsou podezřívaví. Že?

Taď něco o čase; jeden rok zde trvá šest měsíců, ale jeden herní den trvá tři dny, je to z toho důvodu aby jsme neměli moc dlouhé roky a nebo moc krádké dny, pro neše postavy je to samozdřejmě ale celý rok v jejich světě.

Tvorba vlastní postavy

11. prosince 2013 v 12:22 | Astrid (HOS)
Vytvořit si svou postavu, si žádá dost trpělivosti a ne vždy je to úplně procházka růžovým sadem. (To už jsem konec konců psala, takže se posuneme jinam.) Takže o tom napíšu všachno co za svou krádkou praxi vím.
(Tipy budou s hvězdičkou, rady pod číslem.)

* Doporučuji si vymyslet historii, bude se Vám hodit, znám dost lidí co si ji předem nevymysleli a teď toho hořce litují, takže alespoň náčrt by byl vhodný.


1.) Otázky

Jak už psala autorka v jednom z doporučených odkazů: "Klaďte si otázky."
S tím souhlasím, klaďte si různé otázky takřka na všechno, vřele doporučuji takzvanou; 'A proč?' otázku a pořáda si odpovídat a znova a dokola na všechno. Takže tady začneme první.


2.) A proč? č.1

Pakliže jste si mou radu pod hvězdičkou vzali k srdci tak máte polovinu práce s charakterem postavy hotovou. Teď už jen zbívá zeptat se sami sebe a proč postava jedná tak jak jedná? A proč to a to udělala? Na to si odpovězte a vodítkem Vám může být minulost, vy taky neděláte věci jan ak bezdůvodně. Já věřím v to že všechno co prožijeme se nám natiskne do duše a to vás utváří. Jak řekl Brumbál: "Toho kdo jsi z tebe nedělá osud ani chyby, ale tvoje volby." Dejte jí tedy možnost volby.

* Napište si na papír graf Vaší postavy a podle něj se řiďte. Takže vlastnosti a jak na sebe věci navazují. (Např. Nějaká událost (autonehoda) -> vliv na postavu (Samotářskost, strach z krve), a takhle pokračujet, aneb co mělo jaký dopad.)


3.) A proč? Po 2.

A proč se stalo to a to? Je to možná trochu divná otázka, ale všechno souvisí se vším, takže si sami sobě položte otázku, čím jste chtěli docílit toho a toho a proč jste udělali to a to? Líp tak pochopíte souvislosti, jak u své postavy tak později se svým okolím.


4.) Věk

O tom jak těžké je hrát tu a tu postavu, toho a toho věku je psáno v odkazu z článku 'Odkazy, které by se mohli hodit' já se spíš zaměřím na reálie ve světě Pána prstenů. A to respektive vnímání dospělosti.

Člověk: no to je nám asi jasné.
Trpaslík: přesně se to neví, ale já to odhaduji tak na 50 rok života (žijí i 300 let, tak by to odpovídalo.)
Elf: od 100 roku života.
Hobit: Jako lidi.

Tím je Vám doufám i jasné že pro elfa bude třeba i dospělí člověk děckem, stejně jako pro trpaslíka. V Pánu prastenů je část kde Gimli říká Legolasovi "chlapče" což je správně protože Gimli je už starný trpaslík a Legolas docela mladý elf, takže ač jsou mezi nimi stovky let, je to vlastně dobře.

* Doporučuji si přečíst ty odkazy.


5.) Vzhled

Vzhled je důležitá kapitola v tvorbě postavy, je jasné že hobit bude malý a zavalitý a trpaslík zase větší a vousatý. Ale přes to bude vzhled postavu provázet celou hru a nedá se změnit. Proto se zaslouží o něm napsat něco víc, protože je důležitý také ze strany psychiky. Jinámi slovy dotváříte jím charakter a ovlvňujete okolí a náhled na vaši postavu ostatními, třeba bude krásná a uvnitř skažená a nebo to bude dobrák s jedním zubem a třemi vlasy? To je na Vás, snažte se být originální.

K pravidlům popisu u registrace napíšu toto: Do popisu píšeme jen to co je vidět nebo to může někdo jiný identifikovat (rozumně nikdo nemáme na čele vepsán svou výšku) takže napište to asi takhle: měří něco mezi 120-125 cm což je na hobita až nadprůměrné. Tak by to šlo. Zvláštní znaky a tetování pište do poslední kolonky ke schválení.
Popis by měl být oběktivní, takže žádné krásný ani pronikavý, to si musí tan jiný hráč určit sám. To máte stejné i třeba s chladným hlasem, jak se liší od teplého? To musíte hrát na fóru.


6.) Charakter

Osobnost by měla vycházet z prožitků a historie potavy. Na začátek je dobré si načrtnout nějaké ty základní rysy postavy a pak pokračovat do hloubky, kdo trochu rozumí psychologii může si ji zaškatulkovat podle extroverze, introverze, podle toho zda je melancholik, snagvinik, cholerik nebo flegmatik. Udělejte si mustr a pár tráninkových situacích a sledujete jak by se asi zachovala. Všechno do sebe musí zapadat a mít svůj důvod.


7.) Plochá postava

Pojem plochá postava znamená postavu jež vlastně není propracovaná do hloubky, když se Vás zeptám jakou má Vaše postava ráda barvu, musíte mi během chvilky odpovědět a neváhat, musíte mít rozpracované i věci co třeba nebudete potřebovat, oblíbené květiny, nebo co dělá když je nervózní, jak se zachová v hádce?
K tomu Vám poslouží níže přiložený dotazník, jsou to věci které by jste měli vědět. Každý člověk je jedinečný, doporučuji si vzít papír a tužku a napsat si to. Hlavně nezapomeňte dát postavě i špatné vlastnosti.

Řeknu Vám tajemství, čím víc toho o své postavě víte tím živější je.


8.) Graf

Oběvila jsem docela dobrý způsob jak si vysvětlit motivece postavy k tomu a k tomu, všechno musí mít nějaký důvod. Takže já si vždycky doprostřed papíru napíši jméno;
Třeba Alvire (teď jsem si to vymyslela.) to si zakrouškuji a od toho si udělám šipku -> k nějaké její získané vlastnosti, třeba panická hrůza z jehel -> udělám šipku a nad ni si napíšu otázku proč? Nebo Důvod? A napíši třeba že byla jako dítě velmi nemocná a musela chodit každý den na injekce (teď nám vyvstává otázka: To to bylo tak hrozný?) -> Důvod? Protože byla z vesnice a nemocnicr byla daleko píchala jí injekce každý den matka (no matka to logicky asi moc neovládá) můžete si přidat vysvětlení -> její matka byla účetní.

Tak asi takhle nějak a pořád dál a dál až se Vám ty jednotlivé důvody začnou spojovat a navazovat na sebe.

Odkazy, které by se Vám mohly hodit

11. prosince 2013 v 11:53 | Astrid (HOS)



V moha směrech se tvorba postavy podobá tvorbě literálních postav, proto je tu tenhle odkaz.

Pakliže nevíte co s věkem, tak tady jsou nějaké rady.

A nakoneč česká databáze postav.
A anglická databáze postav. (Anglická je lepší)


Tvorba postavy

11. prosince 2013 v 10:16 | Astrid (HOS)
K tvorbě postavy z knih by se dalo napsat spousta pravidel. No v prvé řadě chci upozornit že zde neplatí pravidlo kdo dřív přijde ten dřív mele, prostě když s Vámi nebudu spokojená (což jak doufám se nestane) nahradím Vás někým jiným. A teď k nějakým těm pravidlům.

• Charakter postavy musí odpovídat tomu v knize.
• Vzhled postavy může být buď podle knihy a nebo filmu, to je na Vás.
• Je nutné dodržovat historii postavy a vycházet z toho co prožila, tedy aby odpovídaly její reakce, to platí i při tvorbě originální postavy a připravte se že když se mi něco nebude zdát tak se Vás hned budu ptát.

• Vycházejte ze situací které se objevily v knihách či filmecha berte je jako mustry.
• pokud možnos si o postavě nastudujte co nejvíc.
• Zkuste se do postavy vžít.

Platí tu vlastně takové pirátské pravidlo: Pravidla jsou jen pomůcky. Každopádně postavu dostane ten kdo jim bude nejvíc vyhovovat. U postavy která už je vytvořená vám odpadá spousta vymýšlení, ale na druhou stranu se tak taky ochudíte. Zde platí jen jedno pravidlo:

• Musíte hrát, hrát a hrát.

Jinak se do postavy nevžijete, vzít si už vytvořenou postavu není žádná věda, takže k tomu není nic moc k popisování, už vlastně máte vytvořenou encyklopedii, teď z ní jen uděláte román.

Propagace

11. prosince 2013 v 9:38 | Astrid (HOS)
Pakliže si chcete vyměnit ikonky, napište mi do dotazů na mail, nebo do komentářů pod tímhle článkem. Můžete se také přidat do Aliance.

Naše ikonka:


Propagační SB


Postava z knihy vs. Originál

10. prosince 2013 v 23:41 | Astrid (HOS)
A) Postava z knih má hned několik výhod. Nemusíte si vlastně nic vymýšlet, ale zase Vám nesmí vadit že nebude tak flexibilní a musíte se řídit určitými fakty která nejdou změnit, ale myslím že mnohým to ani vadit nebude. A byla bych ráda kdyby jste je obsadily co nejrychleji, mám zkušenost s převzáním postavy po někom jiném a vlestně je to docela příjemné, sice si to celé neprožijete, ale zato se Vám pak už líp hraje.

B) Originál. No tak v prvé řadě si musíte zvolit jméno, jak už jsem psala TU. Pak vytvořit celou minulost a povahu, vzhled atp. od píky a vlastně z ničeho. Ne každý na to má a možná pro to mnozí hráči přestávají hrát, chce to vytrvalost a potřebnou píli a hlavně dostatek času. Myslím že každý by měl mít už nějaké předešlé zkušenosti, protože čím víc postav jste takhle vytvořily (a dotahly do konce) tím lepší bude ta další - což je logické. Já tvrdím že postava je jako kniha a jak víme knih je spousta druhů. Na začátku vytvoříte jen životopis "prázdnou" encyklopedii života Vaší postavy, to jest encyklopedie, jsou v ní jen fakta, jen věda, nemá duši a autor v ní nic nezanechává (no co autor po sobě zanechal na encyklopedii rostlinstva, nebo psů? Odpovězte si sami). Takových encyklopedií můžete vytvořit mnoho, ale žádná z knih nemá duši, duši jim dáte hrou, zkušenostmi, nejdřív to budou jen předepsané reakce, jen fakta na papíře, ale časem se z toho utvoří spontánost, jako by postava měla vlastní hlavu a vůli. Přestanete se dívat do lejster které jste si napsaly a začnete prostě cítit co máte dělat, zžijte se s postavou stejně jako herec. A to je právě ta duše, pocity, zkušenosti a vzpomínky.

Takže závěr: Jestli máte dost trpělivosti, času a tvůrčího cítění (nebo stačí jen velká píle) klidně se směle i nesměle vrhněte na originál. Pokud Vám ale něco z toho schází tak si už vezměte nějakou od Tolkiena, nic na tom není, jen doufám že si to vezmete k srdci, ono je lepší vzít si už vytvořenou postavu, než pak nechat zahynout ty svou originální.

Admin

Kartotéka postav

10. prosince 2013 v 22:18 | Astrid (HOS)
Řazeno podle abecedy
//U neaktivních se oběví velké N

Aktivní: 2

C
Celebrien (Ringëril)

H

O jménech, aneb Češi vymřeli!

10. prosince 2013 v 22:12 | Astrid (HOS)
Jak už název napovídá česká jména tu nemají co dělat, vlastně ani anglická nebo žádná jiná (pokud nejsou nějaká Aztécká, Mezopotámská, Tibetská a podobně "vadná") fantzii se meze nekladou. Chápu že pro někoho to není tak lehký úkol jako pro jiné, ale na internetu je spousta generátorů jmen, nebo seznamy již existujících podle vzácnosti (prostě zvolíte hodně vzácná a najdete si to co bude "nějaký divný") toho všeho je na internetu plno. Já osobě si jména raději vymýšlím, např. Jedou jsem potřebovala vymyslet příjmení a chtěla jsem aby to bylo něco jako Raven (tedy Havran) tak první jsem si tam dala dvojité W (Rawen), no a pak už se mi vynořilo na mysli změnit N na L (Rawel) líp by to vypadalo se dvěma (Rawell) no a nakonec - protože když si to řeknete je to moc tvrdé jsem dala na konec I pro změkčení. Rawelli, no kdo by si tipnul že to byl Havran?

Pak třeba křestní Mirall, vycházející ze spojení slov Grál Míru. Takže Mir - jako mír a rall jako grál, vím je to divné spojení, ale nakonec to docela dává smysl.

Nebo teď třeba jedno vytvořím před vámi tady, tak třeba ze slova 'hvězda' a 'zářit' to jsem si přeložila do latiny na 'astrum' a Illuminare' z toho nám už docvakne že to bude takové rádoby elfské. Chci tam mít to neubvyklé Il. Když už jsme u astrum tak řecká bohyně hvězd a souhvězdí byla Astarie což je obdobné. Takže pak tu máme několik podob Ilstarie, Astllaire, Illerminar (což je spojneí Ill, pak přehozené re, kde jsem vyškrtla i mezi tím). Dalším způsobem jak vyjádřit v latině slovo 'hvězda' je Stella (což by se Vám asi i oběvilo v překladači jako Alfa překlad). Takže Stella a Illuminare, jako první co mi teď vyšlo na mysl je hezké měkké jméno, Nasire (to je spojení jednotlivých písmen a hlásek z tech dvou slov: Stella Illuminare) možností je mnoho a jen na Vás, alespoň vidíte co všechno se dá stvořet ze dvou slov.

Adminka

Volba rasy

10. prosince 2013 v 21:43 | Admin
Uvědomte si že Vámi zvolená rasa se nedá změnit, každá z ras má svá specifika a každá se nějak chová. Vyjádřím se tedy k články 'Rasy' (Tady) o lidech Vám toho moc nepovím jelikož jsme lidé a tak vlastně není o čem hovořit a nad čím polemizovat. O trpaslících se toho moc neví jelikož se Tolkien moc nevyjádřil co se jich týče, tedy co já vím tak je asi třetina žen a jen desetina se jich vdá. Spousta trpaslíků (mužů) totiž chtějí zasvětit svůj život řemeslu a tak se nežení. Jen málo lidí kdy spatřily trpaslici, většina z nich nikdy nevyjde na povrch a pakliže ano tak jsou oblečeny jako muži aby nebyly poznat.

Zato o elfech se toho ví dost, dokonce i o jejich sexuálních zvycích a chápání smrti. Jsou křehčí co se týče psychiky, jelikož nemusí celý život čelit smrti a dívat se jí do tváře, nazažijí tíhu smutku a prázdnoty, takže jsou zmatení a nejenom že jim nějakou dobu trvá než smrt pochopí, ale většinou se s ní ani nevyrovnají. Narozdíl od trpaslíků (typický příklad Gimli a Legolas při bitvě o Helmův žeb) Gimli neprojevil strach a chtěl dál bojovat (trpaslíci jsou velmi tvrdošíjní a horkokrevní) zatím co Legolas byl z toho celého nervózní, dokonce křičel na Aragorna: "To zemřu jako oni!" z toho je jasně vidět kontrast mezi jednotlivými rasami a chápání smrti a života.

Člověk jehož zástupci byli Aragorn a Boromir jsou zase stěžejním příkladem mezi lidmi jakožto samostatnými entitami, jsou velmi rozdílní stejně jako jejich náhled. Ráda bych ještě podotkla že elfové jsou vůči lidem obezřetní právě pro to že vlastně neví co čekat. Hobiti jsou zase zmenšeninou lidí, ale přesto jsou mezi nimi rozdíly a to docela znatelné což ukazuje rozmanitost lidské rasy. Všechny rasy mají něco do sebe a byla bych ráda kdyby jste si volily i lidi. Dále je tu otázka kterou jsem ještě nezodpověděla a jistě každému probíhá hlavou a to: "Jak je to s kříženci?" Ti samizdřejmě existují ale budete si o něco takového muset žádat odpovídající formou mailem. Doufám že jsem Vám při rozhodování trochu pomohla.

Adminka

Rasy

10. prosince 2013 v 14:58 | Admin (HOS)
Člověk

Lidské plemeno je ze všech nejrozšířenější a nejvíc touží po moci, elfové jsou z nich často zmatení neboť mají velmi rozmenité povahy a každý je jiný, neexistuje způsob jak je definovat několika slovy. Ale všichni mají sklony k chamtivosti a lehce se nachají svést z cesty a vydat se cestou zla. Žijí kolem 80 let, po smrti se jeiich duše oddělí od světa a už se nemohou nikdy vrátit (až na několik výjmek). Obývají celou středozem z našeho fóra Hůrku, ale i jiná místa.


Trpaslík

Trpaslíci jsou velmi houževnatí a tvrdohlaví, trpasličí ženy se rodí stejně jako muži s vousy. Trpaslíci zasvětily svůj život kopáním měst a dolováním pokladů o okolní svět se mnoho nezajímají a jen někteří se kdy dostali z podzemního města kde žijí. Jejich domovem je Morie - největší trpasličí město. Trpaslíci mohou žít i na tři stovky let, k boji využívají sekery. Jejich velikost není nijak závratná (odhadem okolo 121 cm) ale jsou větší než Hobiti. Mají v oblibě hlavně pivo, ženy tvoří asi třetinu populace a mnohé zůstávají svobodné. Obecně nemají rádi elfy.


Hobit

Vlastně to není ani tak samostatné plemeno jako spíš jen zmenšenina lidí, jsou velmi zvídaví a mají rádi příběhy. Elfy jsou považováni za děti a často mývají sklon k jejich ochraně. Zajímavé jsou na nich jejich stravovací návyky: Snídaně, druhá snídaně, svačina, oběd, odpolední čaj, večeře, druhá vačeře). Milují dobré jídlo a pití proto jsou takové spíš korpulentní stavby, mívají okolo 5 dětí a ani 7 není výjmka. Svůj život tráví v kraji, zajímavostí je že všechny ženy mají ve jméně nějakou květinu.


Elf

Elfové také zvaní prvorození, jsou moudří nesmrtelní tvrové vyznačující se svou krásou a bystrými smysly stejně jako mrštnými pohyby. Jsou ve sváru s trpaslíky a nemají o nich nijak valné mínění, všechny pod 100 let (takže většinu) považují jaksi za děti, ale ne tak že by je ponižovali či se k nim tak chovaly jde o to že elfí dospělost přichází se stým rokem života. Namají mnoho potomků. Obvykle se žení/vdávají jen jednou za život a zůstávají spolu tak dlouho jak chtějí. Vynikají v lukostřelbě a většinou se nepřátelí s jinými rasami (kvůli jejich úmrtí) i elf však může zemřít a to na zranění či ze smutku, po smrti zůstává jejich duše na tomto světě a můžou se i vrátit (reinkarnovat) zpět. Pijí většinou víno, ale není to pravidlem.


Skřet

Žijí v tlupách a většinou se živí krádežemi, jsou znetvoření a mnozí by neřekli že dřív patřili k elfům. O jejich životě toho není moc známo ale obecně jsou pravým opakem elfů (nechutní, znetvoření a zlí, primitivní), jejich sociální skupiny jsou stejně jako uspořádání primitivní. Rodí se v jakýchsi líhních a hned po narození jsou plně vyvynuti.

//nestli tam mám někde chybu nebo jsem na něco zapoměla, oznamte mi to.

Volné postavy z knih

10. prosince 2013 v 14:32 | HOS

Legolas
Gandalf
Aragorn
Elrod
Frodo
Gimli
Arwen
Bilbo
Smíšek
Pippin
Saruman
Boromir
Galatriel

a další...

//jsou to jen základní které chci mít obsazené nejdřív.



Kontakty

10. prosince 2013 v 12:57 | Admin
Admin: hry.o.stredozem@email.cz